A legnagyobb es leglenyugozobb resze a haznak a fogadoszoba, ahol a csalad a vendegeit
fogadta es ahonnan az embereket nezte az utcan. A hely egyszeruen, de nagyon okosan lett
tervezve.
A szoba
harom reszbol all ossze es ezen az ajton lehet belepni a jobb szelsobe.
Emlekszel, hogy emlitettem, hogy az ajtok felso reszeben levo szines koroknek
mas a szinuk mindket oldalon? Itt a masik oldal.
Ez a
kozepso, fo resz. Nagyon kulonleges elmeny ebben a szobaban lenni. Olyan
erzetet kelt, mintha az egesz szoba mozogna. Ez a mennyezet hullamainak
koszonheto, ami egy hatalmas orvenyre emlekeztet. Ez a kepet meg a vilagitas is
segiti.
A hires
ablakok hatalmasak, hogy annyi fenyt ereszthessenek be, amennyi fizikailag
akkor lehetseges volt es termeszetesen egyben azt a celt is szogalta, hogy a
csalad figyelemmel kovethesse az utcan zajlo esemenyeket.
Az osszes
ablak egyenkent nyithato. Nezd meg ezt a kilincset. Teljesen az ujjad kore
simul.
Az ablakok
alatt lathato hasitekok a szellozest segitik es egy fogo segitsegevel lehet
nyitni-zarni oket. Ez csak az egyike Gaudí okos trukkjeinek.
A kozepso szoba mindket oldalan talalhato egy kisebb szoba, amiket egy
osszehajthato ajtoval csatoltak a belso reszhez. Amikor szukseg volt ra, az
ajtokat kinyitottak, ezzel megnovelve a szoba alapteruletet. Nagyon tetszik, hogy meg
az ajtokeret is hullamzik!
Szamomra nagyon nehez elkepzelni, hogy hogyan nezhetett ki ez a szoba,
amikor a Batlló csalad hasznalta. Szerencsere talaltam egy kepet, ami
bemutatja, hogyan nezett ki az 1900-as evek elejen. Mennyire mas a szoba
legkore, nem gondolod?
Ez a bal oldali szoba ablaka.
Holnap a haz
tobbi kulonleges reszet is megnezzuk majd.
No comments:
Post a Comment