Sunday 7 April 2013

Egyesult Kiralysag, Tovidek Nemzeti Park - Skiddaw

Ma volt a nagy nap. A mai napra mondtak a legjobb idojarast, igy nagy remenyekkel indultunk utnak. Mivel ma 11 merfold korul terveztuk, a Latrigg-ig gyaloglas helyett kocsival mentunk.

Ahogy kiszalltunk a kocsibol, egybol megcsapott a szel. Nagyon eros volt. Mire felvettem a bakancsomat es felhuztam a kamaslit, lefagytak a kezeim. Minden nalunk levo ruhadarabot felvettunk, amit talaltunk. Nagyon orultunk a csosalunknak, amit az arcunkra tudtunk huzni Paullal es meg Lucy is halas volt, hogy reggel vett egyet.

Mindenki lassan elkeszult, de nekem elegge elment a kedvem az eros szel miatt. Nemsokara viszon elfelejtettem a szelet. Ahogy egyre feljebb mentunk, egyre tobb latszott a volgybol es az azt korulvevo hegyekbol. .

Elottunk:


Mogottunk:


Mire felertunk a Little Man-hez, az elso csucshoz, mar minden havas volt korulottunk. A taj ugy nezett ki, mintha az Alpokban lennek. Nagyon fujt a szel es lattunk, hogy mennyire ovatosan masznak le az emberek a Little Man tetejerol, igy haditanacsot tartottunk.


Ugy dontottunk, hogy nem maszunk meg a Little Man-t, hanem folytatjuk utunkat a Skiddaw tetejere. Ahogy korbejartuk a tetot, gyonyoru latvany fogadott minket. Lassan mar csak hoval fedett csucsok vettek minket korul. Nagyon szurrealisnak hatott igy aprilis elejen. A levego annyira tiszta volt, hogy a jobb oldalon meg Skocia is latszott a tavolban. Mi ugy gondoltuk, Isle of Skye-t lattuk. A szel egyre jobban fujt, igy egyre kevesebb kepet keszitettem.


Ez itt en vagyok, habar igazabol barki lehetne, nem latszik az arcom.




 Mar eppen azon a ponton voltam, hogy ‘namostmar elegvoltahidegbol’. Itt egy kep Lucy-rol, ahogy ‘repul’ a szellel.


 A csucson a szel annyira eros volt, hogy nem mertem a szelere menni. Tulajdonkeppen megfordulni sem mertem, igy amint gyorsan korulneztem es meggyozodtem, hogy Paul keszitett rengeteg kepet, egybol elindultam lefele. Ekkorra mar nagyon faztam.



Kesobb kiderult, hogy igazabol nem is a csucson voltunk, a csucs kb. 100m-rel arrebb es kb. 3 meterrel magasabban van, de egyaltalan nem bantam, hogy visszafordultunk. Szerintem veszelyes volt par percnel tovabb fentmaradni.

Lefele nagyon kellett figyelnem, igy nem sok kepet keszitettem. Lucy es Dane sokkal gyorsabban mentek, mint mi, es talaltak egy melyedest, ahol a szeltol vedve, a tajat csodalva varhattak rank.


Nagyon orultem, amikor vegre meglattam a parkolot. Habar halas voltam, hogy ennyi szepseget lathattam, mivel a taj nagyon gyonyoru volt, nem tudtam nem arra gondolni, mennyire mas lett volna, ha nem fuj a szel ennyire erosen. Kesobb Paul az internetrol megtudta, hogy a csucson 35 merfold/oras szel fujt. Mi meg erosebbnek ereztuk.

A Latrigg oldalan gyalogoltunk vissza a varosba megismetelve a tegnapi tura egy reszet, mig Paul szulei hazavittek a kocsikat, majd a setat ismet egy pub-ban fejeztuk be.

No comments:

Post a Comment