Saturday 28 September 2013

Galícia – Lugo

A Camino alatt rengeteg szep helyet lattam, amig atgyalologtam Aszturia hercegsegen es Galician. Nagyon sokaig tartana mindegyiket bemutatni, de Lugo varosarol azert megiscsak szeretnek beszamolni, hiszen ez volt a legszebb varos, amivel a 345km soran talalkoztam.

Az ut a varos fele (oszinte leszek) szornyu volt. Egy hatalmas ipari ovezet veszi korul es at kellett haladnom sztradak felett, elhagyatott ipari epuletek, farmok es hazak mellett, nagy valoszinuseggel ez volt az egesz Camino legunalmasabb resze. Mindezt elfelejtettem viszont, amikor eloszor megpillantottam magat a varost.





A hely arrol hires, hogy egesz Europaban (a Wikipedia szerint az egesz vilagon) ez az egyetlen varos, amit egy tokeletes allapotban levo romai fal vesz korul. 71 tornya es 10 kapuja van, es hogy megtalaljuk a szallasunkat, a Porta de San Pedro-n kellett athaladnunk.




A falak a varost 2km hosszan veszik korbe 10-15m magasan es olyan vastagok, hogy korbe lehet rajtuk setalni a belvarost. Ahogy ledobtam a cuccaimat a szallason (es ebedeltem, es zuhanyoztam, na meg persze az elengedhetetlen szieszta!), egybol elindultam, hogy a legkozelebb eso kapu melletti lepcson felmasszak a fal tetejere. Nagyon furcsa erzes olyan helyen setalni, ami a III. szazadban epult. Ahogy gondoltam, a kilatas a falrol nagyon szep volt a varosra.  





Mint minden nagyobb varosnak, Lugo-nak is van katedralisa, ami a zarandokok egyik fo megallohelye a Camino-n.






A varoshaza elott egy gyonyoru, nagy ter talalhato, tele fakkal es padokkal. Az oldalan sok kavezo talalhato es en sem tudtam ellenallni a csabitasnak es egy finom café con leche (tejeskave) mellett irtam a naplomat.


Par kep errol a szepseges varosrol. Nagyon lenyugozonek talalom, hogy amig minden mas varosban leromboltak a falakat, hogy helyet adjanak a terjeszkedesnek, Lugo megtartotta a falait, es a varos tobbi resze azok kore epult. Azt hittem, hogy emiatt a falakon belul az utcak sotetek es keskenyek lesznek, de igazabol naposak es tele vannak kis terekkel, ahol padok allnak a megpihenni vagyok szamara.









A Foposta oldalaban ide kell a leveleket bedobni.


Meg Orban ter is talalhato itt!


Oviedo-hoz hasonloan, itt is kovekbe agyazott kagylok jelzik a zarandokok szamara a varosbol kifele vezeto utat.


A Camino csapatom.


Masnap reggel koran hagytuk el a varost, meg napkelte elott. Amikor visszaneztem, ez a latvany vart.


Egy erdekesseggel fejezem be a mai blogot. A spanyol kiraly, Juan Carlos es kiralyne, Sofia idosebb lanya, Infanta Elena, aki a negyedik a tronorokosok soraban, 1995 ota Lugo hercegnoje.

No comments:

Post a Comment