Wednesday 9 October 2013

Aszturia – Luarca

Eloszor akkor voltam Luarcaban, amikor az  El Camino befejezese utan mentem vissza Oviedoba busszal. Felneztem, es rajottem, hogy egy nagyon szep helyen vagyunk. Annyira tetszett, hogy meg is kerdeztem a mellettem ulo utast, hogy mi a neve a varosnak. Az egyik tanitvanyom is innen volt es az orak alatt sokat meselt Luarca-rol. Vegul a Galiciaba vezeto ut alatt sikerult ide is beneznunk.


Luarca egy kis tengerparti varos, ami az Asztur parton bujik meg alig tobb mint 5000 lakossal. Egy folyo valasztja kette, amit sok hid es egy szep viaduct is osszekot. Van par strandja es egy kikotoje, ami mellett egy szep promenad vezet.





Erdekes modon a hely, ahonnan a varosra a legszebb a kilatas, az a Cemeterio, vagyis a temeto. Magasan fekszik, a vilagitotorony mellett es ez a legregibb es valoszinuleg a legszebb temeto a Kantabriai-obolben. Sok hires embert temettek itt el, koztuk Severo Ochoa-t, aki 1959-ben kapott Nobel dijat gyogyszereszet/fiziologia teren vegzett kutatasaiert. A temeto mellett talalhato az Atalaya kapolna, es mind a ketto a tengerre nez.










A kilatas a temetobol Luarcara es a strandjaira.


A masik oldalon az Asztur tengerpartot latod es a vihart, ami lassan egyre kozelebb jott hozzank.






Lent jobbra van egy pici strand, amit majdnem-fuggoleges sziklak vedenek. A szikla tetejen, teljesen a szelen van ez a kis haziko, ami ugy nez ki, mint ami mindjart a vizbe zuhan onnan fentrol.




A vilagitotorony regebben katonai kilato volt, ami vedelmi szempontbol volt jelentos a XIV. es a XVIII. szazadban.





Nem maradt tobb idonk Luarcara, mivel odaert a vihar. Uton kifele a varosbol lattunk par zarandokot, mivel a varos egy fontos megalloja a Camino de Santiagonak a Camino de Norte utvonalon. 



No comments:

Post a Comment