Tuesday 22 October 2013

Kasztília es León – Salamanca II.

A Plaza de Anaya jobb oldalan talahato a varos ket katedralisa: az Uj Katedralis es a Regi Katedralis. A kulonbseg a ketto kozott csak egy szazad, igy szerintem mind a kettot hivhatjuk reginek, talan a Regi es a Meg Regebbi jobb jelzok lennenek. A regi templom romai stilusban epult, mig az uj…meg ok maguk sem tudtak eldonteni, igy beledobtak egy kis gotikust, egy kis renesszanszt es egy kis barokkot is a keverekbe. Harom evszazadba telt, mire sikerult befejezniuk. A vegeredmeny lenyugozoen szep, nagyon reszletes es kulonleges kivulrol, mig belulrol egyszerubb es gotikus.






La Universidad de Salamanca
Csak egy rovid setanyira a katedralisoktol talalhato az Egyetem, az Escuelas Mayor es Menor. IX Alfonzo de León kiraly alapitotta 1218-ban es Europaban az egyik legnagyobb tanulmanyi intezette note ki magat a XV. es a XVI. szazadban. Az epulet arculata barokk stilusban keszult es nagyon gyonyoru, tele sok kis reszlettel. 



A hagyomany szerint azok a tanulok, akik at akartak menni a vizsgan, ide jottek, mert azt tartottak, hogy ha megtalalod a kisbekat a sok dekoracio kozott, akkor szerencsed lesz. Latod, hol van?


Habar nem mentem be az epuletbe, mivel a 10 euro belepodijat egy kisse borsosnak tartottam, ha van eselyed, mindenkeppen nezz be. Allitolag a ‘vitores’ gyujtemenyt mindenkeppen megeri megszemlelni. Ezek falfestmenyek, amiket eredetileg bikaverrel irtak a vegzosok, es a tanulok gyozelmet szimbolizaljak a konyvek felett.








Ieronimus kiallitas
Hallgattam a tanacsokra es amikor a Torre Mocha toronyhoz ertem, kifizettem a 3.75 euros belepot es beneztem. A torony a katedralisokhoz van csatlakoztatva es a kulonbozo szinteken talalhato kiallitasokon megismerheted a 900 eves mult tortenelmet. A torony tettejen van egy resz, ahol korbenezhetsz a varoson, lathatod a Tormes-folyot es a ket katedralis tornyait.








A latogatas utvonala atvitt az Uj Katedralis belsejen a magasban, igy fentrol lathattam a templom belsejet.






Innen az ut egy teraszra vezetett, ami az Uj Katerdalis bejarata felett talalhato. A kilatas a varosra nagyon szep innen.







Ezzel befejezodott a Salamanca varosnezes. Remelem, elveztetek. 

No comments:

Post a Comment