Sunday 26 May 2013

Barcelona - Intercambio

A ‘nyelvcsere’ nagyon nepszeru itt Barcelonaban (es valoszinu az orszag tobbi reszeben is). A spanyolok hirtelen rajottek, hogy mennyire fontos az angol nyelv ismerete es mindenki mas, aki idejon hosszabb idore, spanyolt szeretne gyakorolni. Igy jott letre a ‘nyelvcsere’.

Rengeteg helyen lathatoak hirdetesek, online, konyvtarakban, nyelviskolakban stb. Sokan arra is hasznaljak, hogy partnert talaljanak maguknak, igy ovatosnak kell lenni a szervezes soran, de altalaban igy tortenik az esemeny. Az ora elso feleben az egyik nyelven beszeltek, a masodikban pedig a masikon, ezert hivjak ‘cserenek’. A csere teljesen ingyenes (csak a sor arat kell kifizetned, amit kozben megiszol) es nagyon jo modja a helyiekkel valo ismerkedesnek. Altalaban tobb mint hajlandoak informacioval szolgalni, legyen szo egy jo etteremrol vagy barmilyen hivatalos ugyrol.
 
En eloszor online probaltam a szervezest, de egy partner helyett inkabb egy csoportos talalkozora mentem. A website azt allitotta, hogy a csapat tanulokbol all, foleg helyiekbol es japanokbol, de sok mas nyelvet is lehet gyakorolni. A talalka egy ir kocsmaban volt. Egy kicsit korabban ertem oda es jot beszelgettem spanyolul egy japan lanykaval (NAGYON fura, amikor egy japan spanyolul beszel hozzad!), majd lassan a tobbiek is megerkeztek. Fel ora mulva korbeneztem es felmertem a helyzetemet. A spanyolok fele anime rajongo volt es japanul akart gyakroloni, a masik fele pedig elment meccset nezni. En pedig ott ultem es egy angol sraccal csevegtem edesen. Nemsokkal ezutan hazamentem.

A kovetkezo probalkozas a nyelviskolamon keresztul volt. A kulfoldieknek spanyolt tanitanak, a spanyoloknak pedig angolt. Van egy nyomtatvany, amit ki kell toltened, bele kell irnod, hogy milyen nyelvet kinalsz es mit szeretnel cserebe, az elerhetosegedet, es ennyi. Kuldtem egy emailt egy lanynak, aki mar nem is jar az iskolaba, es egyebkent is felreolvastam, mert o angol volt! Irtam ket masik lanykanak, de egyik sem valaszolt, igy ezt is feladtam.

Vegul beiratkoztam egy konyvtarba, ami tobbek kozott intercambio-t is szervezett. Nagyon komoly volt a szervezes, egybol kaptam egy kis csapat katalant, aki angolul akart tanulni. Osszesen oten voltunk. Az elso alkalom elott nagyon izgultam, mivel meg soha nem csinaltam ilyet, de nagyon jo tapatsztalatnak bizonyult. A ‘csapat’ harom idosebb holgybol es egy urbol all, es egyutt tanulunk egymastol. Egy heten egyszer talalkozunk es meg hazi feladatot is adok nekik! Nagyon kedvesek, pozitivak es miattuk orulok, hogy nem adtam fel a nyelvcsere otletet. Itt van a kis csapat.




No comments:

Post a Comment