Tuesday 16 July 2013

Barcelona – Horchata!

Minden alkalommal, amikor a Rambla del Poblenou-n setaltunk le a tengerpartra, hosszu sorok alltak egy bolt elott, ami jegkeremet es tejturmixnak kinezo italt arult. Nem igazan ertettuk, miert van itt ennyi ember, mivel jegkremet mindenhol lehet kapni es csak nem a tejturmix miatt allnak ennyien sorba!

Egy delutan, amikor meg mindig siesta ido volt es a legtobb bolt zarva volt, eppen setaltam a Ramblan es lattam, hogy senki nem all sorba a bolt elott. ‘Most jott el az en idom’, gondoltam, es besetaltam olyan arccal, mint aki mar ezerszer volt itt es megvizsgaltam a menut, ami persze csak katalanul volt kiirva. Egy par perc utan feladtam es megvartam, amig valaki odajon hozzam, hogy segitsen.

Egy nagyon kedves fiatalember nyujtott segitseget, aki elmondta, hogy amit ok arulnak, az nem tejturmix, hanem horchata (orxata katalanul, a ‘h’-t nem kell ejteni). Mar hallottam a nevet, de sosem tudtam, mi az pontosan, es mivel en voltam az egyetlen vasarlo, a srac kedvesen elmagyarazta nekem.

Allitolag az ital Valenciabol szarmazik es tigrismogyorobol (angolbol forditva), cukorbol es vizbol keszitik. Az eredmeny egy nagyon frissito, edes izu tejes ital, aminek  csak egyetlen baja van, hogy nagyon gyorsan elfogy!



Kesobb Paul-t is elhurcoltam ide, hogy o is kiprobalhassa es mar az elso korty utan ot is megteritettem! Megfogadtam a nyelvcsere baratom, Juan Carlos tanacsat es az en poharamba az horchata tetejere kertem egy jegkremet is. Ez alkalommal rengetegen alltak sorba es a srac, aki kiszolgalt, nem beszelt angolul. Megkerdezte, hogy milyen izu jegkremet szeretnek es harom fajtat ajanlott, amibol en egyiket sem ertettem, vegul azt mondta, azt teszi bele, amit o a legjobban szeret. A jegkrem dio izu volt es tokeletesen olvadt egybe az horchata izevel.



Juan Carlos szerint csak par helyen lehet  igazan jo horchata-t kapni Barcelonaban es ezek kozul az egyik legjobb a Rambla del Poblenou-n van. Ez mar megmagyarazza a hosszu sort, amit mindig lattunk a bolt elott! A bolt neve El Tío Ché es mar tobb, mint 100 eve keszitenek itt horchata-t. A Rambla del Poblenou 44, 46 szam alatt talalhatoak.






No comments:

Post a Comment