Tuesday 9 April 2013

Egyesult Kiralysag, Tovidek Nemzeti Park - A Newlands Round: Maiden Moor, High Spy, Dale Head es Hindscarth


Ma reggel koran keltem, es mivel semmi tervunk nem volt, csak az, hogy ma csak mi ketten szeretnenk turazni, igy vegre beleneztem en is a konyvekbe. Egy olyan turat kerestem, ami egybol a haztol indul, viszont eleg magasra kell masznunk, hogy Paul szamara is kihivast jelent, es uj szemszogbol lathatjuk a hegyeket.

Sajnos ilyet nem talaltam, igy atneztem a Derwentwater masik oldalara, ahol harom vonulat, mint egy villa agai, lathato egymas mellett. Ez jonak tunt, igy beleneztem a konyvekbe.

Az elso, amit felkaptam, talan istenkaromlasnak tunik, de nem egy Wainwright altal irt konyv volt. A tura idejet es latvanyossagat figyelembe veve talaltam egyet, ami 4-6 oras es 3 csillagot kapott. Ez volt a Newlands Round, ami a villa jobb agan kezdodik es a kozepson fejezodik be, legmagasabb pont pont a ketto kozott, feluton. Ez tokeletesnek tunt.

Paulnak tetszett es Sylvia szerint is jo lesz, igy ennel maradtunk. Felpakoltunk, Lucy es Dane elvittek minket kocsival. Ok ugyanazon a kornyeken turaztak, de masfele mentek. Megegyeztunk, hogy a pub-ban fogunk egymasra varni.

Little Townbol indultunk neki a hegyeknek es Catbells es Maiden Moor kozott ertunk a tetejere. Catbells nagyon nepszeru valasztasnak tunt.



A kilatas gyonyoru volt Derwentwater-re es a volgyre.



Ezutan elindultunk a hegyteton es egyre magasabbra masztunk, eloszor Maiden Moor, Majd High Spy tetejen.








Catbells-en eleg sokan voltak es a tura ezen a reszen sok ember volt korulottunk, akik ezen a reszen nagyon lefogytak. Itt mar minden hoval volt boritva. Ez sajnos azt jelentette, hogy semmit nem lattunk az eredeti utvonalbol.




A tengerszemet megkerulve nagy kerdes elott alltunk: merre menjunk? Elindultunk egy osvenyen, ami par meter mulva eltunt a ho alatt. Ugy dontottunk, hogy egyenesen felfele megyunk, ami eleg meredek volt.



Mar majdnem a csucson voltunk, de meg biztonsagban a szeltol.


A csucson. Lelegzetelallito volt. 360 fokban gyonyoru, havas hegyek vettek minket korul. Minden szenvedest meger. A vilag tetejen voltunk.






Itt van Skafell Pike, Anglia legmagasabb pontja, a csucsos kozepso.


Ezutan lefele indultunk. Mivel mar par napja napos volt az ido, a ho elkezdett olvadni, majd ujra fagyott az ejjel. Nagyon jeges volt, igy inkabb mi lecsusztunk. Innentol kezdve a fenekunk fontos szerepet toltott be a tervaltoztatasban.



Hindscarth egy nagyon meredek hegy es a sok letaposott ho teljesen bejegesedett.  A csucs utan, amit itt is egy carin jelolt, egy eleg hosszu reszen a hegynek csusznunk kellett. Elveztuk, de azert feltem is egy kicsit. Nagyon kivancsi vagyok, milyen lehet ez a tura nyaron, ho nelkul.  Orultem, amikor vegre vege volt.

Innentol kezdve a hegy egyre kisebb csucsokat dobott elenk, igy olyan volt, mintha egy dombos tajon haladtunk volna, csak ez kozel volt az 500 meterhez es volgyek a hegy ket oldalan gyonyoruek voltak.





Eloszor keskeny osvenyeken haladtunk, amik szerencsere nem voltak behavazva, viszont egy oldalrol egyaltlan nem nyujtottak vedelmet. Rossz lett volna itt leejteni a kesztyumet…


Kesobb  az osveny nagyon koves reszen keresztul vezetett, ahol egyszerubb volt lemaszni a kezunket hasznalva, mint magat az osvenyt kovetni.



Vajon mit dob meg elenk ez a vegeerhetetlen hegy? Meg masztunk egy darabig, majd egy hosszu seta utan vegre odaertunk Little Town-ba, ahol Dane es Lucy husegesen vartak rank. Gordon es Sylvia mar a legkozelebbi pub-ban ittak a soruket, mar csak mi hianyoztunk. Ekkor en mar teljesen leerresztettem es allni is alig birtam. A pubban vegul ugy dontottunk, hogy a faradtsagunkra valo tekintettel a tradiciotol elteroen ma a tura nem a pub-ban fog vegzodni.

Chris mar otthon vart minket, o egy baratjaval ment el egy kozeli hegyre es hamarabb vegzett. Dane es Lucy volt soron vacsorafozesben, igy ok gyorsan nekialltak, a szulok elugrottak bevasarolni, en pedig egy gyors zuhany utan elaludtam.

Kesobb felfrissulve ultunk le enni, ami egy fantasztikus mexikoi vacsora volt.  

No comments:

Post a Comment