Wednesday 24 April 2013

Barcelona - Sant Jordi Napja


Ma volt a nagy nap, Szent Gyorgy Napja! Itt Barcelonaban ez a romantika napja, sokkal nagyobb, mint Valentin Nap.


Ahogy az elozo blogban emlitettem, Katalonia Sant Jordi-t valasztotta vedoszentjenek (az egyiknek), es o egy nagyon nepszeru szent. Olyannyira, hogy ha elfelejted egy fiu nevet, akivel Barcelonaban talalkoztal, az nagy valoszinuseggel a Jordi lesz.

Minden ev aprilis 23-ikan unnepli meg Katalonia Sant Jordi halalanak evfordulojat. A legenda szerint, amikor levagta a sarkanyt, rozsak nyiltak azon a helyen, ahova sarkanyver folyt. Gyorgy, mint igazi uriember, letepett egyet es odanyujtotta az epp megmentett hercegnonek. Ezert ezen a napon a fiuk rozsat adnak a lanyoknak.

Es aztan meg ott vannak a konyvek. A tortenetek ugy tartjak, hogy volt egy konyvesbolt, ami ezt a napot ket nagyon hires irodalmi szemelyiseg halalanak evfordulojanak unnepleseve leptette elo. Ez a ket ember William Shakespeare es Miguel Cervantes volt. Ezert ezen a napon a lanyok konyvet adnak a fiuknak.

Amikor reggel iskolaba mentem, az elokeszuletek mar nagyban folytak, es meg a helyi pekseg is uj dekoraciot tervezett a nagy napra.


Az egesz varosban rozsakat arultak.




A konyvesek sem maradtak le es nagyon vartam, hogy a nyelvorak utan vegigbongeszhessem a valasztekot.



A katalan buszkeseg mindenhol egyertelmu volt, Sant Jordi kenyerek es sarkanyok mindenhol, meg a hazakat is feloltoztettek.





Es itt a Las Ramblas delutan 2-kor. Ez volt az elso es valoszinu az utolso alkalom, hogy ide eljottem.





Ugy dontottem, ez eppen egy jo alkalom lenne arra, hogy megvegyem az elso konyvemet spanyolul. Ugy gondoltam, hogy a mostani spanyol tudasommal nem sokra megyek, igy inkabb gyerekeknek szolo konyveket nezegettem. Ketsegbeesetten kerestem egy, a Szent Gyorgy legendajat elmeselo konyvet, de ra kellett jonnom, hogy az osszes katalanul van! Nem is emlitve, hogy a katalan annyira hasonlit a spanyolhoz, hogy meg kellett kerdeznem a mellettem levoket, hogy mondjak meg, milyen nyelven vannak a konyvek irva. Nagyon eges volt, de szukseges eges.

Miutan erre rajottem, feladtam a missziot es hires spanyol irok konyveire koncentraltam, mint Cervantes vagy Gabriel Garcia Marquez, mivel ugy gondoltam, van abban valami csoda, amikor egy konyvet az iro sajat nyelven olvashatsz. Persze ilyet sem talaltam, viszont rengeteg Sant Jordi kulon kiadasos ‘A szurke otven arnyalata’ konyvet lattam…

Vegul ezt valasztottam. Ugy gondolom, jo valasztas, hiaba francia az iro. Ime az elso spanyol nyelvu konyvem. Kivancsi vagyok, vajon mikor fogom tudni elolvasni.


Amikor meglattam Pault delutan, ezzel a gyonyoru rozsaval vart ram!  


Arra gondoltam, hogy majd jol azt mondom, hogy a Kis herceget igazabol neki vettem, de nem hiszem, hogy mukodott volna. Vegul az enyem lett mindket ajandek!

Nagyon jo volt a varosban setalni ma, mivel mindenki rozsat szorongatott a kezeben. Lattam egy apukat, aki rozsat adott (feltetelezhetoen) a felesegenek es a kislanyanak. Rozsakat arultak mindenhol, kicsiket es nagyokat minden sarkon. A metroban rengetegen olvastak ujnak kinezo konyveket. Senki nem maradt ki az unneplesbol.
Milyen szep szokas! @->->--






No comments:

Post a Comment