Wednesday 4 September 2013

Asztur zene, tanc es nepviselet

Amiota idekoltoztunk, azota probalom elkapni az asztur nepszokasok par reszletet. Nagyon erdekesnek talalom, mivel annyira mas, mint amivel eddig talalkoztam Spanyolorszagon kivul es belul is, mivel meg a tartomanyok is teljesen kulonboznek.

Az asztur nepszokasok eredete kelta es a tradicionalis hangszer a duda, a ‘la gaita’. Ha erdekel, rengeteg informaciot talalsz a zenerol, a tancrol es a nepviseletrol az interneten, en csak egy kis izelitot szeretnek mutatni.

Az elso talalkozasom a nepzenevel akkor volt, amikor egy par barattal meglatogattam Gijón-t, Aszturia masik nagyobb, tengerparti varosat es 'nagy meglepetesre' eppen fiesta nap volt. Amikor besetaltunk a foterre, akkor lattunk, hogy egy nepzenei verseny kozepebe csoppentunk. 




Gyorsan le is ultunk, hogy nezzuk egy kicsit. Amikor megerkeztunk, eppen ez a lanyka dobolt a szinpadon.


Utana ez a fiu jott a dudaval, hallgassatok bele.


Majd ket testver lepett a szinpadra, az egyik a dudan, a masik pedig a dobon jatszott. Az o szereplesukbol is felvettem egy darabot.


Keso Auguszusban a nagy spanyol fesztival, a Semana Grande idejen lattam meg ezeket az embereket az egyik teren, mind nepviseletben. Nem tudom pontosan, mi volt az oka, de eleg sokan voltak felnottek es gyerekek is, es mivel az utobbiakat meg nem lattam nepviseletben, nagyon megorultem. Lattam egy egesz csaladot beoltozve.







A gyerekek meg tancoltak is, amit kotelessegtudoan fel is vettem videora.


Ezutan mind sorbaalltak es vegigsetaltak nagy zeneszo kozepette a varoson. Gyorsan felvettem mindenkit videora, mivel igy lathattam az oltozeket a gyerekeketol az idosekeig.







Kovettem oket, hatha lesz majd valami erdekes, de amikor a varoshaza ele ertek (ami mellesleg ‘ayuntamiento’ spanyolul es ez Paul huganak, Lucy-nek a kedvenc spanyol szava), mind leultek meginni egy italt. Azt hiszem, pont lekestem a lenyeget, de nem baj, megkaptam, amit akartam.

No comments:

Post a Comment