Friday 27 September 2013

Galícia – Hórreo

Emlekszel a blogra, amit az Asturias-ban talalhato horreo-krol irtam? Nagyon erdekesnek es otletesnek talalom oket (es titokban tervezem, hogy egyet atpostazok Londonba, hogy az anyosom kertjeben felallitsam), a Camino-m alatt (itt olvashatsz rola) eszrevettem, hogy Galiciaban is megtalalhatoak ezek a tarolok, de teljesen maskepp neznek ki. Annyira maskepp, hogy eloszor nem is ismertem fel oket.


Nem negyzet alakuak, mint az asztur tarsaik, hanem hosszu, teglalap alakjuk van. Vannak rovidek, amik csak egy reszbol allnak, de lattam haromszor olyan hosszuakat! A legtobb, amit lattam azonban dupla volt.





A legtobb galiciai horreo tetejen ket kereszt talalhato. Eloszor nem ertettem, hogy mi ennek a lenyege, miert kellenek keresztek a magtarak tetejere? Kesobb azonban elmondtak, hogy az emberek itt Galiciaban nagyon babonasak es hisznek benne, hogy a keresztek eluzik a ‘gonoszt’ a tarolokbol.




Ezzel az horreo-val egy evben szulettem!


Ha egyszer lesz ra lehetoseged, hogy Spanyolorszag erre a reszere eljuss, mindenkeppen nezd meg ezeket az erdekes epitmenyeket.

No comments:

Post a Comment