Monday 14 January 2013

Fulop-szigetek - Bohol (Doljo Point, Pungtud Wall, Kalipayan Wall)

Egy gyors reggeli utan elkezdtuk az elso Bohol buvar merulesunket. A bangka meg nagyobb, meg jobb es meg stabilabb volt, mint amit Malapascua-n hasznaltuk, ha ez egyaltalan lehetseges. Nagyon kivancsi voltam, mit fogunk itt a viz alatt talalni. Kaptunk mind a ketten Digi Timer-t, ez ugy nez ki, mint egy nagy ora, csak a pontos ido helyett olyan adatokat mutat, amit a viz alatt tudnunk kell (melyseg, viz alatt eltoltott ido, homerseklet stb.).

Amikor vizbe dobtak minket Doljo Point-nal, alig akartam hinni a szememnek, mennyi hal! Es milyen sok fajta! Fal merulesen voltunk, de annyi minden tortent a falon, hogy azt sem tudtam, hova nezzek! Ha azt akarod, hogy az emberek buvarok akarjanak lenni, ide kell oket hozni. Ez a hely gyonyoru! Paul rengeteg kepet keszitett es sok-sok videot, itt van egy-ketto:


Ez egy trombita hal (angolbol forditva), hosszu es keskeny. A viz alatt a viz nagyitasa miatt nagyon nehez megallapitani, mi mekkora pontosan, de egyszer egy ejszakai merules alatt elusztam egy mellett es feleakkora volt, mint en!


Ez egy bekahal (angolbol forditva). Nagyon nehez eszrevenni, mivel pontosan ugy nez ki, mint egy korall. Azt hiszem, most ez a peldany eppen a fenykepezogepbe nez bele, de egy bekahalnal sosem lehet tudni, hogy eppen hol van a feje.



Az elso merules utan alig vartam, hogy ujra vizben lehessek. A masodik alkalom egy masik merulohelyen volt, Pungtud Wall-nal, de egy ugyanannyira fantasztikus fal korul. Meg egy shady batfish-t is talaltam, de amikor odahivtam Paul-t hogy fenykepezze le, gyorsan elbujt egy kis barlangba a falon. Ez egy annyira gyonyoru hal, nagyon csalodott voltam, hogy nem tudtunk fenykepet kesziteni rola. Itt egy link, ahol megnezheted, hogy nez ki.

Par kep a masodik merulesrol:






Nagy remennyel indultam a harmadik alkalomra a Kalipayan Wall-nal, de sajnos a merulohely csalodast okozott. Nagyon sok torott korall volt mindenhol es nagy reszei a zatonynak el voltak pusztitva. Eloszor azt hittem, itt is dinamit halaszat folyik, de a rombolas ehhez tul nagy meretu volt. Kesobb megtudtam, hogy par hete egy tajfun soport vegig ezen a helyen, pont apaly idejen, amikor a viz alacsony volt a zatony felett. Nagyon szomoru latvany. Paul nem keszitett egy kepet sem.

Holnap nem fogunk buvarkodni. Igazabol semmi terv nincs honapra. Nagyon furcsa, mit fogunk csinalni?!

Kulon koszonet Martossy Laszlonak es csaladjanak, amiert megadtak a lehetoseget nekunk, hogy ezen a gyonyoru helyen merulhessunk.


No comments:

Post a Comment