Saturday 19 January 2013

Fulop-szigetek - Bohol (Balicasag Island, Alona Beach helyi zatony)

A mai napon a meruleseg Balicasag szigete korul voltak. Nagyon nagy remenyeket fuztem ezekhez a merulesekhez, mivel a sziget ‘hal menedekhely’, azaz vedett a halaszattol. Hat nem kellett csalodnom.

Az elso alkalom egy tokeletes merules volt. Egyszeruen nem tudnek ennel semmi jobbat elkepzelni. Ahogy vizbe ugrottunk, Paul megrangatta a karomat. Raneztem. O a teknos jelet mutatta es az ujjaval mutatta, hogy hol van. En ott semmit nem lattam, csak egy nagy kovet. Megrantottam a vallamat, kerdezven, hogy ‘mi van?’. O megragadott es odahuzott a nagy kohoz, amirol kiderult, hogy a legnagyobb, legoregebb teknos amit valaha lattam (igaz, meg nem sokat lattam). Oriasi volt! Ugy tunik, elete legszebb pillanatait eli a tengeri fuvet ragcsalva. A hasarol ket hosszu ‘remora’ logott. Ime:



Paulnak el kellett onnan engem rangatnia, de amikor a fal fole ertunk, egy masik meglepetesben volt reszunk. Egy nagy csapat ‘trevally’ hal uszott felettunk. Ugy mozogtak, mintha egyetlen egy nagy szurke leny lettek volna. Egy darabig kovettek mintek mint kiskutyak, folyamatosan mozogtak es valtoztattak az alakjukat. Paul keszitett egy videot, ahogy atuszik a raj kozott.




A fal elott elkaptunk egy aramlatot. Eppen jo iranyba ment es eppen a legjobb sebessegben, igy mi csak hatradoltunk (nem szo szerint) es hagytuk, hogy sodorjon miket magaval, mig a fal eluszott a szemunk elott. Mintha egy filmet neznenk, mar csak a pattogatott kukorica hianyzott! Mennyi hal volt, es mennyi fajta! Annyi latnivalo volt, hogy azt sem tudtuk, hova nezzunk! A kiseronk Alvin volt, egy helyi srac. Nagyon ugyes volt, sok minden pici, kulonleges elolenyt vett erszre, amit mi nem tudtunk volna.





Ezutan a fantasztikus merules utan alig vartuk, hogy ujra vizben lehessunk. A masodik alkalom is nagyon jo volt, de egy kicsit mas. A fal, ami elott elusztunk, nagyon dramai volt, sok kis barlanggal es kiszogellesekkel, ahol a halak meg tudtak huzodni. Ez volt az elso alkalom, hogy lattam angolnat uszni, egesz eddig csak azt lattam, ahogy a fejuket kidugjak a lyukbol, ahol megbujnak. Nehany kep:



A harmadik alkalom hasonlo volt, de ez alkalommal lattunk egy-ket nagyobb meretu halat is lattunk, nemcsak a pici szines zatony halakat.



 A mai nap volt az elso, hogy negy merulest vallaltunk be egy nap alatt. Ejszaka a halak legtobbje alszik, viszont nehany olyan elolenyt lathatunk, ami csak ekkor jelenik meg. Nem mentunk messzire, csak par meterre a parttol merultunk. Jaj, nagyon szomoru lettem, amikor lemerultunk! Meg sosem lattam ennyi torott es halott korallt sehol. Ugy nezett ki az egesz vizalatti taj, mint egy temeto. Csak elkepzelni tudtam, mennyire szep lehetett, mielott elpusztult. Az elemlampak fenyenel elet jeleit kerestuk (barmilyen eletet!) es en komolyan elgondolkodtam azon, hogy miert kerik el ezert a penzunket. Hiszek viszont benne, hogy ha csak egy kulonleges dolgot latsz, amit meg sosem lattal, vagy egy uj elmennyel gazdagodsz, mar megerte merulni. Eppen ugy, ahogy ekkor tortent.

Kb. 15 percce usztunk mar, amikor Alvin nagyon izgatott let es odahivta Paul-t, hogy keszitsen kepeket. Engem is odahivtak, de en nem lattam ott semmit. Mutogottak egy helyre es Alvin jelzett Paul-nak, hogy keszitsen meg tobb kepet. Egy tengeri sunt lattam a hatterben, de nem gondoltam, hogy emiatt lettek ennyire izgatottak. Ekkor Paul megmutatta a kepeket. Egy pici kek karikas polip (angolbol forditba) ult a kovek tetejen.Mint altalaban, ez a ritka allat is nagyon pici es nagyon nehez megtalalni. Az elemlampak fenyenek Paul nagyon szep kepet keszitett rola.


Meg par kep:




 Negy merules utan teljesen ki voltunk merulve. Olni tudtam volna egy pizzaert (nem tudtam a rizsre mar ranezni sem!) igy rendeltunk egy pepperoni. Meg sosem adtak pizzahoz villat es kanalat. Mi persze megprobaltunk ugy enni, nagyokat kuncogva. Raadasul szalonna es olive bogyok is voltak rajta, hatalmas adag olvadt mozzarella sajttal megtetezve.
Gondolom, mindennek eljon a maga ideje egyszer.

No comments:

Post a Comment