Sunday 13 January 2013

Fulop-szigetek - Utazas Bohol-ra

A mai nap ujra az utazasrol szolt. Bucsut mondtunk Malapascuanak. Itt is nagyon jol ereztuk magunkat. Lattunk egy-ket nagyon kulonleges allatkat (mini csikohal, rokacapa, mandarin hal), szereztunk par baratot, akik keszek voltak nekunk,kezdoknek tanacsot adni barmilyen buvarkodassal kapcsolatos temaban, legyen az legzesi technika, a felszereles jo allapotban tartasa vagy eppen hogy mibol mit erdemes vasarolni. Volt eselyunk, hogy olyan meruleseken vegyunk reszt, amit meg soha nem volt alkalmunk kiprobalni (fal es makro). Jo volt itt, de most ujra uton vagyunk.

Mivel ma nem tortent semmi kulonleges, ugy dontottem, hogy a nagyszeru filippino talalmanyrol, a bangkarol fogok egy kicsit irni. Itt egy kep:

Hadd mutassam be a hajot egy cikk reszletevel, amit a Buvar (Diver, 2013 Januar) magazinban talaltam, es ami szerintem nagyon jo leirast ad rola. ´A bangka egyedul a Fulop-szigeteken talalhato meg. Ezek a hajok keskenyek, kenu-jelleguek es magasak az orr es a far reszen, igy nagyon alacsonyan fekszenek a vizen. Ennek koszonheto, hogy nagyon kozel lehet oket vinni a parthoz. Hogy ez a keskeny epitmeny ne doljon oldalra, szeles tartokarokat alkalmaznak, amiket bambusznadbol epitenek es damillal kotnek ossze´ (elnezest a durva forditasert).

Ezek a hajok elso latasra ugy neznek ki, mintha egy csomo tuzifat takoltak volna ossze, de igazabol nagyon jo buvar hajok. Nagyon keskenyek es laposak, igy jol navigalnak sekely vizben, viszont nagyon stabilak a tartokaroknak koszonhetoen. Nagyon egyszeru oket mozgatni, igy majdhogynem barhonnan fel tudjak szedni a buvarokat. Szerintem ezek nagyon egyedi es sok mindenre alkalmazhato hajok, mi rengeteget hasznaltuk oket az utazasunk soran. Bar gondolom, ha az orszagod tobb, mint 7000 szigetbol all, akkor az a legkevesebb, hogy kitalalsz egy jol kinezo es mindenre hasznalhato hajot.

Reggeli utan a hajo 9.15-re jott elenk. Fel oraba telt, mire visszaertunk belfoldre (khmm, egy nagyobb szigetre). A kikotobol 3 oras taxiut utan egy masik kikotobe jutottunk, ahol egy ora varakozas utan egy nagy komppal egy harmadik, ismet kimondhatatlan nevu kikotobe vittek minket (emlitettem mar, hogy tobb, mint 7000 szigetuk van?). A taxi mar vart rank es fel oraba telt, mire a hotelba ert velunk. Ekkor mar vege volt az iskolanak is, es a gyerekek hazafele indultak. Ezt az iskolabuszt utkozben hagytuk el. Szerintem legalabb 30 gyerek utazik rajta!

A hotellel szemben van a buvarkozpont, egybol a parton, aminel tokeletesebb megoldasra nem is vagyhattunk. A szobank szep es nagy. Meg erkelyunk is van, ahol a reggeli kavet szoktuk inni.

Miutan ledobtuk a cuccosunkat, egy gyors zuhany utan elindultunk felfedezoutra a tengerpartra. Tele van barokkal es ettermekkel, rengeteg a valasztasi lehetoseg. Meg ‘magyart’ (Hungarian) is ehetsz, allitolag 225 pesoba kerul! Paul szerint ez gulyas akar lenni, de vegul nem volt batorsagunk, hogy rendeljunk, hatha nem izlik.:-)

Miutan feliratkoztunk a holnapi merulesekre, agyba estunk.